податкова інформує
15:00, 1 жовтня 2017 р.

До уваги платників податку

податкова інформує

Публічна інформація: зміни до Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів ДФС

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 08.09.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №652 «Про внесення зміни до Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації» (зареєстровано у Мінюсті 17.08.2017 за №1019/30887). При цьому, втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2012 №511 «Про затвердження Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів державної податкової служби при підготовці відповідей на запити про отримання публічної інформації» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.05.2012 за №786/21099).

Типовий порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації (далі – Типовий порядок) розроблено з урахуванням положень Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України від 05.05.2011 №547 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації».

Норми цього Типового порядку поширюються на організацію роботи органів Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) при підготовці відповідей на запити на інформацію.

Типовий порядок визначає механізм взаємодії між структурними підрозділами ДФС, Інформаційно-довідковим департаментом ДФС, Департаментом спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС, Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень ДФС (далі – структурні підрозділи ДФС), а також між структурними підрозділами головних управлінь ДФС в областях, місті Києві, Міжрегіональним головним управлінням ДФС – Центральним офісом з обслуговування великих платників, митницями ДФС, спеціалізованими державними податковими інспекціями, державними податковими інспекціями в районах, містах, районах у містах (крім міста Києва), об’єднаними державними податковими інспекціями (далі – територіальні органи ДФС) щодо забезпечення доступу до публічної інформації.

Типовий порядок регламентує процедуру приймання, опрацювання, реєстрації, розгляду та контролю за виконанням запитів на отримання публічної інформації фізичних, юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи, а також надання інформації, яка отримується або створюється ДФС, територіальними органами ДФС у процесі здійснення ними своїх повноважень або перебуває у їх володінні.

Дія Типового порядку не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.

Контрольовані операції: новації в оформленні перевірок

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 08.09.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.07.2017 №629 «Про затвердження форми акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» та Вимог до його (її) складення» (зареєстровано у Мінюсті 28.07.2017 за №931/30799) (далі – Наказ №629), яким затверджено:

- форму акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»;

- вимоги до складення акта (довідки) про результати перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» (далі –Вимоги).

Вимоги розроблено відповідно до положень п.п.39.5.2.17 п.39.5.2 п.39.5 ст.39 розділу I Податкового кодексу України (для застосування посадовими особами контролюючих органів при оформленні результатів документальних перевірок платників податків з питань дотримання принципу «витягнутої руки» (далі – перевірка).

Якщо за результатами перевірки виявлено, що умови контрольованої операції відрізняються від умов, що відповідають принципу «витягнутої руки» (виявлено відхилення ціни, застосованої в контрольованій операції, від звичайної ціни – для контрольованих операцій, здійснених у 2013–2014 роках), що призвело до неправильного розрахунку обсягу оподатковуваного прибутку платника податку та/або заниження суми податку, складається акт перевірки, у разі відсутності таких порушень складається довідка.

Акт (довідка) про результати перевірки складається на паперовому носії державною мовою і має наскрізну нумерацію сторінок.

В акті (довідці) про результати перевірки не допускаються виправлення цифрових показників, дат та інших даних.

Звертаємо увагу, що втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 21.10.2015 №912 «Про затвердження форми акта (довідки) про результати перевірки платника податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованої(их) операції(й) та Вимог до його (її) складення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.11.2015 за №1396/27841.

Щодо оподаткування операцій з передачі будинків з балансу комунального підприємства на баланс ОСББ

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 15.08.2017 №17901/6/99-99-15-02-02-15 (далі – Лист№17901) повідомила, що згідно з п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Таким чином, об’єктом оподаткування податком на прибуток є фінансовий результат до оподаткування, визначений за правилами бухгалтерського обліку, відкоригований на різниці відповідно до Кодексу.

Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна (ст.1 Закону України від 29.11.2001 №2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі – Закон № 2866).

Керівництво багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління (ст.12 Закону №2866).

Згідно з п.5 ст.13 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 №417-VIII, у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок.

Відповідно до п.1 ст.1 Закону України від 24.06.2004 №1875-IV «Про житлово- комунальні послуги» балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд – власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.

Управитель – особа, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд і забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону та умов договору.

Таким чином, при передачі житлових будинків з балансу комунального підприємства, яке не є власником таких будинків, в оперативне управління ОСББ для їх утримання та експлуатації без переходу права власності на такі будинки до ОСББ, різниці для коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток у комунального підприємства не виникають.

Лист №17901 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnihosib/72446.html

Які документи необхідно подавати суб’єкту господарювання до контролюючого органу для реєстрації ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що ст.15 Закону України від 19.12.1995 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) встановлено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на один рік і підлягають обов’язковій реєстрації в контролюючому органі, а у сільській місцевості – і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб’єкта господарювання.

Вимог щодо подання суб’єктом господарювання до контролюючого органу (органу місцевого самоврядування) за місцем торгівлі окремого пакету документів для реєстрації ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами Законом та іншими нормативно-правовими актами не встановлено.

Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 115.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ.

Щодо порядку проведення фактичних перевірок на запит платника податку на порушення діючого законодавства

Однією з підстав для проведення фактичних перевірок органами податкової служби є "письмове звернення покупця, (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування" (п.п.80.2.3 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями).

В ході проведення таких перевірок у суб’єктів господарювання виникають питання стосовно змісту самого звернення та реквізитів заявника.

При цьому, відповідно до ст.9 та ст.10 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.96 №393/96-ВР, не допускається розголошення одержаних із звернень громадян відомостей про особисте життя громадян без їх згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, конфіденційної та іншої інформації, якщо це обмежує права й законні інтереси громадян.

На прохання громадянина (заявника), висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягають розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи.

Відповідно до ст.5 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.10 №2297-VІ прізвища, адреса проживання громадян відносяться до понять персональних даних та підпадають під об’єкти захисту.

Мирослав Продан: У 2018 році видатки для ДФС заплановано збільшити на понад 45%

Уряд подав до парламенту проект бюджету на 2018 рік. Як того і вимагає Бюджетний кодекс, документ був переданий на розгляд депутатів вчасно - 15 вересня. Законопроект передбачає, що доходи держбюджету плануються на рівні 877,04 млрд грн, що на 13,7% більше, ніж у 2017 році, загального фонду - 811,6 млрд грн (плюс 15,6%).

Видатки заплановані в обсязі 948,12 млрд грн (зростання на 12,7%), у тому числі загального фонду - 878,5 млрд грн (плюс 14,4% до показника поточного року).

Зокрема, проектом бюджету плануються видатки для Державної фіскальної служби України на рівні 11,8 млрд грн, що на понад 45% більше, ніж передбачено в 2017 році.

На думку в. о. Голови ДФС Мирослава Продана, мова йде про серйозні кошти. Це дасть можливість і продовжувати реформування служби, і тримати на гідному рівні зарплати для співробітників.

"Чимало процесів у нас вже практично "на виході". Ми запустили тендери на закупівлю технічного оснащення для пунктів пропуску. До кінця року їх буде обладнано системами відеоспостереження, сканерами та ваговими комплексами. У пунктах пропуску для цього вже виділені земельні ділянки і йде їх підготовка для встановлення обладнання. Крім цього, продовжується розвиток і розповсюдження застосування "єдиного вікна". 30% митних декларацій оформлюються у такому режимі, по деяким митницям цей показник складає 50%. Зараз готується проект постанови, суть якої розповсюдити цей принцип на операції у всіх митних режимах, скоротити час огляду товарів та зменшити кількість документів. З 1 лютого 2018 року ми застосуємо принцип "єдиного вікна" на 100% для всіх суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, - зазначив очільник ДФС. - Одним з перспективних напрямків, який виведе на новий рівень вибірковий митний контроль, є створення департаменту таргетингу та управління митними ризиками".

Крім цього, пріоритетом номер один для служби є розвиток IT-технологій та переведення всіх сервісів в електронний формат.

"До кінця року ми взяли амбітне зобов'язання в повному обсязі запустити Електронний кабінет, що мінімізує будь-які контакти бізнесу, платників з ДФС. Зараз понад 80% послуг надається в режимі on-line. Ми закінчуємо аудит IT-систем. Раз на декілька місяців додаємо нові сервіси. Нещодавно був доопрацьований е/кабінет в частині надання доступу платників ПДВ до даних Єдиного реєстру податкових накладних в режимі реального часу. Бізнес може переглядати дані щодо зареєстрованих, зупинених податкових накладних, а також результати комісії", - повідомив Мирослав Продан.

Проектом бюджету також передбачений ріст видатків на оплату праці співробітникам служби. По даним Мирослава Продана, вже цього серпня ДФС вдалося підвищити зарплати податківцям, що призупинило відтік кадрів.

"Фахівці вже відчувають надію, позитив і перспективу і, навіть, починають повертатися до служби. А ще декілька місяців тому була така ситуація, коли в день по всій службі по всій Україні звільнялося до 10 людей", - резюмував в.о. Голови ДФС.

Вже 22 вересня проект бюджету на 2018 рік буде представлено у Верховній Раді України.

(Інформація прес-служби ДФС України).

В Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку

Днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо протидії проявам корупції в службовій діяльності підрозділів фіскальної служби області».

В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків проведено обговорення окремих ситуацій , які виникають у суб’єктів підприємницької діяльності при спілкуванні з представниками фіскальної служби пов’язаному з отриманням консультативних послуг. Розглянуті питання щодо повноважень інспекторського складу при проведенні документальних перевірок фінансово-господарської діяльності.

Зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Майже 140 мільйонів гривень сплатили до місцевих бюджетів Нікопольського регіону власники та орендарі земельних ділянок

З початку року від власників та орендарів земельних ділянок Нікопольського регіону надійшло до місцевих бюджетів міст Нікополя, Марганця, Покрова, а також смт. Томаківка та Нікопольського района 139 млн. грн. плати за землю. У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року находження цього податку збільшились на 19,3 млн. грн. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.

Нагадаємо, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні в поточному році.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, які надсилаються до 1 липня поточного року.

При заповненні реквізитів платіжних документів на сплату податків і зборів слід зазначати податковий номер платника податку

Начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольської ОДПІ Ярина Кальник звертає увагу платників, що при сплаті податків і зборів до бюджету через каси банків або платіжні термінали самообслуговування у полі «Призначення платежу» необхідно зазначати податковий (ідентифікаційний) номер платника податку, якому нараховане податкове зобов’язання.

Оскільки, в органах ДФС облік нарахованих та сплачених до бюджету податкових зобов’язань ведеться згідно податкових номерів, ідентифікація платників податків згідно прізвища вказаного у полі «Призначення платежу», ускладнює або часто унеможливлює зарахування сплачених коштів на особовий рахунок такого платника.

Нагадаємо, що відповідно до Постанови Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. При сплаті податків, зборів та єдиного внеску поле «Призначення платежу» розрахункового документа необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої вищевказаною постановою.

До уваги платників екологічного податку

Начальник відділу адміністрування податку на прибуток, місцевих податків і зборів, екологічного податку та рентної плати території обслуговування Нікопольської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сінявіна звертає увагу платників на дотримання ними порядку заповнення податкової звітності з екологічного податку.

ДФС України за результатами попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за другий квартал 2017 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності.

Платники екологічного податку звітують за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку» (далі – наказ №715).

Відповідно до пункту 250.1 статті 250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) базовий податковий (звітний) період для екологічного податку дорівнює календарному кварталу. Невід’ємною частиною Декларації є шість типів додатків:

- додаток 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення»;

- додаток 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти»;

- додаток 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах»;

- додаток 4 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені)»;

- додаток 5 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів і сплачується за придбання джерел(а) іонізуючого випромінювання»;

- додаток 6 «Розрахунок за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк».

Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування – викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.

За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до Декларації не додається.

Таким чином, при заповненні звітності з екологічного податку необхідно дотримуватись порядку заповнення реквізитів звітності, застосування затверджених ставок та коефіцієнтів.

Сектор організації роботи

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...