• Головна
  • Податкова соціальна пільга для осіб з інвалідністю:Коли послуги надані ЖЕКом оподатковуються та інше
податкова інформує
15:00, 29 вересня 2017 р.

Податкова соціальна пільга для осіб з інвалідністю:Коли послуги надані ЖЕКом оподатковуються та інше

податкова інформує
Податкова соціальна пільга для осіб з інвалідністю:Коли послуги надані ЖЕКом оподатковуються та інше

У випадку повернення покупцем (який не є платником податку) товару сума податкових зобов’язань постачальника підлягає відповідному коригуванню

У випадку повернення покупцем (який не є платником податку) товару, який був реалізований йому попереднього дня за готівку та відображений постачальником у податковій накладній, складеній за щоденними підсумками операцій, сума податкових зобов’язань постачальника підлягає відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до такої податкової накладної (за умови надання покупцю повної грошової компенсації вартості повернутого товару).

Згідно із п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами і доповненнями, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника), податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції). У разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку) із застосуванням при проведенні розрахунків РРО, за щоденними підсумками операцій складається податкова накладна, в якій суми розрахунків за касовими чеками, надрукованими протягом дня, та суми ПДВ за такими розрахунками групуються за кодами УКТ ЗЕД товарів, що реалізовувалися, при цьому загальна сума по такій зведеній податковій накладній відповідає фактичній сумі виторгу за день та сумі ПДВ, відображеній у Z-звіті.

Відповідно до п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зменшення суми податкових зобов’язань платника податку – постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі при перегляді цін, пов’язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору (п. 192.2 ст. 192 ПКУ).

Довідково: загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 101.15).

Податкова соціальна пільга для осіб з інвалідністю, або осіб які виховують дитину інваліда

Працівникам, які мають статус особи з інвалідністю, або виховують дитину інваліда до доходу у вигляді заробітної плати надається податкова соціальна пільга згідно норм ст. 169 Податкового кодексу України.

Так, працівнику який має статус особи з інвалідністю 1 або 2 групи в тому числі з дитинства, надається податкова соціальна пільга (далі ПСП) у розмірі 150% від суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 цього пункту, у 2017 році це 1200 грн.

Пільга у розмірі, що дорівнює 200 відсоткам суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 цього пункту у 2017 році це 1600 грн. - для платника податку, який є учасником бойових дій під час Другої світової війни або особою, яка у той час працювала в тилу, та інвалідом I і II групи, з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Податкова соціальна пільга надається до доходу у вигляді заробітної плати, граничний розмір якої у 2017 році не перевищує в місяць 2240 грн. Для отримання пільги особи з інвалідністю 1 або 2 групи в тому числі з дитинства, найманому працівнику необхідно подати заяву та копію пенсійного посвідчення або довідку медико – соціальної експертизи, відповідно до п.п.5 п.5 Порядку подання документів для застосування податкової соціальної пільги, затвердженого ПКУ від 29.12.2010 №1227 (далі ПКМУ 1227).

Особам які є інвалідами I і II групи, з числа учасників бойових дій на території інших країн, крім заяви необхідно подати роботодавцю копію посвідчення учасника бойових дій, виданого відповідними органами, п.п.9 п.5 ПКМУ №1227.

Якщо працівник виховує дитину інваліда віком до 18 років надається пільга у розмірі, що дорівнює 150 відсоткам суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 цього пункту, у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років, у 2017 – 1200 грн. Для отримання такої пільги працівник надає копію свідоцтва (дубліката свідоцтва) про народження дитини (дітей) або документ, що підтверджує встановлення батьківства, чи документи, які підтверджують вік дитини (дітей), затверджені відповідним органом країни, в якій іноземна фізична особа - платник податку постійно проживав (проживала) до прибуття в Україну; копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник);пенсійне посвідчення дитини або довідку медико-соціальної експертизи для заявника, який утримує дитину- інваліда віком від 16 до 18 років;медичний висновок, виданий закладами МОЗ в установленому порядку (якщо із заявою звертається платник податку, який утримує дитину-інваліда віком до 16 років) п.п. п.5 ПКМУ №1227.

Платники можуть отримати довідку про подану декларацію

Платник податків може звернутися до контролюючого органу та отримати довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи, а саме про сплату або відсутність податкових зобов’язань.

Наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 568 затвердив форму довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов'язань) та Порядок оформлення і видачі цієї довідки.

Довідка видається безоплатно у паперовій та/або електронній формах на підставі:

- заяви платника податків про видачу Довідки (за встановлено формою, яка затверджена наказом Мінфіну від 13.06.2017 №568);

- податкової декларації про майновий стан і доходи (затверджена наказом Мінфіну №859 від 02.10.2015р зі змінами та доповненнями).

Заява та податкова декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку.

Заяву про видачу довідки за вибором платника податку може бути подано засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Заява складається з обов'язковим посиланням на відповідний пункт Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс), яким передбачено видачу контролюючим органом довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) довідку буде подано платником податків.

Зокрема, підстави:

- для платників податків – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання та зобов’язані подати до контролюючого органу податкову декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду - п.179.3 ст.179 Податкового кодексу;

- на вимогу інших підприємства (установи, організації) - на підставі п.179.12 ст.179 Податкового кодексу.

Звертаємо увагу, що довідка видається контролюючим органом за місцем податкового обліку:

- платникам податків, які звернулися відповідно до пункту 179.12 статті 179 розділу IV Кодексу, - протягом 10 календарних днів з дати отримання заяви; - платникам податку - резидентам, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання та які звернулися відповідно до пункту 179.3 статті 179 розділу IV Кодексу, - протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації та сплати належної суми податку.

Коли послуги надані ЖЕКом оподатковуються ПДВ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які прописані в ПКУ.

Окрім цього пунктом 44.1 ПКУ визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 ПКУ розташоване на митній території України.

Варто пам'ятати, під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власних, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (пп. 14.1.191 ПКУ).

Тобто, під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів правда інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (пп. 14.1.185 ПКУ).

Враховуючи вищевказані норми, у ЖЕКа відсутній об'єкт оподаткування ПДВ за операціями з постачання теплової та електричної енергії, водопостачання та водовідведення, кошти за які споживачі перераховують безпосередньо на рахунки підприємств, організацій, які постачають такі товари/послуги, або перераховують на рахунок ЖЕКу для накопичення і наступного перерахунку підприємствам, організаціям, які постачають такі товари/послуги.

При цьому у випадку, якщо ЖЕК встановлює від споживачів (фізичних осіб) окрему плату за товари/послуги з перерахунку отриманих від таких споживачів коштів підприємствам, організаціям, що постачають такі товари/послуги, у ЖЕКа виникає об'єкт оподаткування ПДВ виходячи з вартості поставлених товарів/послуг.

Окрім того, операції з постачання послуг, які надаються безпосередньо ЖЕКом, оподатковуються ПДВ на загальних засадах.

Відповідні роз'яснення прописані в листі ДФС України від 14.09.2017р. №1955/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Електронна звітність: оновлено телефонний номер для отримання консультацій

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням https://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.

Консультації з питань отримання послуг електронного цифрового підпису та використання особистих ключів електронного цифрового підпису можна отримати за номером телефона 0 800 501 007 (напрямок 2).

Блокування та скасування посилених сертифікатів відкритих ключів у телефонному режимі здійснюється за номером телефона (044) 284-00-10.

Звернення на антикорупційний сервіс «Пульс» зменшились на 66 відсотків

За січень-серпень 2017 року на антикорупційний сервіс «Пульс» ДФС України надійшло 63 звернення від платників податків Дніпропетровської області, що на 122 звернення або на 66 відсотків менше, ніж за аналогічний період 2016 року. За тематикою найбільше всього платників звертались щодо: звітності та реєстрації накладних (32); щодо черги в ЦОП (2); відмова в прийнятті вхідної кореспонденції (3); перевищення терміну надання адмінпослуги (4); системи електронного адміністрування ПДВ (10); роботи органів ДФС (4).

Зменшення кількості звернень платників свідчить про налагодження партнерських відносин з бізнесом та громадськістю, прозорого адмініструванню податків і зборів, а також проведення упереджувальної та роз’яснювальної роботи з працівниками органів ДФС щодо дотримання чинного антикорупційного законодавства.

Антикорупційний сервіс «Пульс» ДФС України приймає звернення від громадян щодо можливих корупційних та кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності працівників органів ДФС, переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням або незаконним звільненням від митного контролю, утворення черг на митних постах та у Центрах обслуговування платників, відмови у записі на особистий прийом тощо.

Громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4».

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

ДФС: Запроваджено новий сервіс для платників податку на додану вартість

Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) доопрацьовано «Електронний кабінет платника» в частині надання доступу платникам податків на додану вартість до даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) в режимі реального часу щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування (далі –ПН/РК).

Платникам податку на додану вартість після ідентифікації з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів в особистому кабінеті надано можливість перегляду відомостей щодо ПН/РК, зареєстрованих, реєстрацію яких зупинено відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також щодо яких комісією ДФС прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Пошук інформації в ЄРПН здійснюється за основними реквізитами ПН/РК, а також за індивідуальним податковим номером продавця та покупця товарів/послуг. Також платники мають можливість завантажити ПН/РК в електронному вигляді (у форматі xml з ЕЦП).

Крім того, повідомляємо, що в Електронному кабінеті для платників ПДВ функціонують наступні сервіси:

- перегляд даних Реєстру платників ПДВ в режимі он-лайн;

- формування та надсилання Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість, сервісних запитів та отримання витягів на них;

- подання Податкової декларації з податку на додану вартість;

- доступ до проведених операцій та руху коштів на електронному рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ;

- реєстрація ПН/РК в ЄРПН.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс для комфорту платників податків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (далі – ЗІР) створено у рамках Електронного Уряду з урахуванням тенденцій розвитку інформаційних технологій у сфері побудови веб-ресурсу і є інтегрованим ресурсом в інформаційне середовище органів Державної фіскальної служби України (далі – ДФС), у якому уся направленість діяльності ДФС, як внутрішня так і зовнішня, а також усі відповідні процеси інформаційно-довідкових ресурсів підтримуються та забезпечуються відповідними інформаційно-комп’ютерними технологіями.

Робота ЗІР направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією.

Інформаційне наповнення ЗІР здійснюється на підставі функціональних повноважень ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру (щорічно понад 1 млн. звернень) та з метою мінімізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.

ЗІР наповнюється інформацією, яка містить загальну позицію ДФС із застосуванням норм податкового, митного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, без врахування особливостей конкретного платника податків та специфіки конкретних ситуацій та не є податковою консультацією в розумінні глави 3 «Податкова консультація» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і не спричиняє правових наслідків, передбачених ст.53 Кодексу.

У розділах ЗІР: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Єдиний реєстр ІПК та письмові звернення» інформація систематизована по тематиках:

оподаткування;

державна митна справа;

єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

електронний цифровий підпис.

У розділі «Запитання – відповіді з Бази знань» реалізована можливість самостійного пошуку інформації, шляхом ознайомлення з редакціями відповідей на запитання, з якими звертаються клієнти до Контакт-центру по телефону, електронній пошті та письмово.

Розділ «Нормативні та інформаційні документи» містить нормативні та інформаційні документи з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та електронного цифрового підпису, інших питань законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС, а також іншу інформацію стосовно роботи органів ДФС.

Звертаємо увагу, що нещодавно у ЗІР з’явився розділ «Єдиний реєстр ІПК та письмові звернення», який має безпосередній перехід до Єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій ДФС та наповнюється витягами з відповідей, підготовлених Інформаційно-довідковим департаментом ДФС на типові письмові звернення суб’єктів господарювання та громадян.

Розділ «Інформація з питань митної справи» містить інформаційні матеріали з питань митної справи (в тому числі актуальні запитання щодо митного контролю і оформлення товарів громадян, які переміщуються через митний кордон України) та спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямком «Митна справа».

Розділ «Актуальні запитання» надає можливість користувачам ресурсу переглядати 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день та відповіді на них.

Розділ «Останні зміни в законодавстві» повідомляє користувачів про зміни в законодавстві з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.

Розділ «Необхідно знати» містить найактуальнішу інформацію, яку важливо знати платникам податків. Крім того, для своєчасного подання звітності до органів ДФС та сплати податків і зборів щомісяця оновлюється Податковий календар.

Розділ «Ставки податків та зборів» надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та довідковою інформацією щодо розмірів податкової соціальної пільги, прожиткового мінімуму тощо.

Розділ «Контакт-центр ДФС» містить інформацію щодо отримання суб’єктами господарювання та громадянами інформаційних послуг.

Розділ «Сервіс «Пульс»» містить інформацію для суб’єктів господарювання та громадян щодо порядку роботи сервісу «Пульс» та пам’ятку користувача.

Розділ «Інтерактивна мапа» створено для більш зручної орієнтації та можливості детального ознайомлення користувачів ресурсу з інформацією за напрямками «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО» (податок на доходи фізичних осіб).

Розділ «Електронний цифровий підпис» надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись із 5 найактуальнішими запитаннями щодо отримання послуг електронного цифрового підпису в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно- довідковим департаментом ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС), з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день, та відповідями на них. Крім того, розділ містить безпосереднє посилання на офіційний сайт АЦСК ІДД ДФС, що надає можливість більш детально ознайомитись з порядком отримання послуг електронного цифрового підпису, переліком документів для отримання таких послуг, завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками заповнення, ознайомитись з інформацію про місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС тощо.

Функціонал ресурсу забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, в т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.

ІДД ДФС продовжує роботу щодо розширення можливостей та підтримки ресурсу в актуальному стані. Для надання пропозицій та зауважень з питань технічної роботи ресурсу пропонується використати «Форму зворотного зв’язку».

Сектор організації роботи

Більше інформації шукайте в розділі Податкова інформує

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...