• Головна
  • Жители Никополя требуют остановить третий этап реформирования медицины города
10:09, 27 грудня 2016 р.

Жители Никополя требуют остановить третий этап реформирования медицины города

Все аргументы и доводы активисты привели в письме к чиновникам и депутатам разных уровней.

Никопольчане встревожены очередным этапом медицинского реформирования и созданием госпитального округа  в городе. Учитывая беспокойство людей и ограниченное информирование по поводу ожидаемых перемен, общественные организации Никополя обратились к председателю ДОГА, депутатам области и народному депутату, избранному по нашему региону, с требованием разобраться в целесообразности реформирования медицины, которое имеет все признаки антинародного. Свои выводы они изложили в письме, текст которого приведён ниже. 

Голові Дніпропетровської обласної державної адміністрації

Резніченко Валентину Михайловичу
Голові Дніпропетровської обласної ради Пригунову Глібу Олександровичу 
Депутатам Дніпропетровської обласної ради 
Депутату Верховної ради Шипко Андрію Федоровичу


Зупинити третій етап реформ медичної галузі населення Нікополя.


Жителі міста Нікополя з тривогою слідкують за планами продовження реформ та впровадження чергових змін в системі медичного обслуговування. У випадку реалізації на місцевому рівні третього етапу реформ пацієнти і медики одержать лише нові проблеми. Внаслідок розпочатих з ініціативи місцевої влади в 2003-2004 роках реформ сфери охорони здоров’я відбулось переміщення, закриття, злиття, переселення, ліквідація медичних закладів. Продовження реформування в місті розпочалось в жовтні 2010 року, з реалізацією програми колишнього Президента України «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». В якості одного з пілотних майданчиків здійснення медичної реформи була обрана Дніпропетровська область. До реалізації цього проекту без врахування місцевої ситуації та зауважень була долучена Нікопольська міська рада. 
Вже в березні 2014 року реформування на рівні області закінчилось його повним провалом. Як повідомлялось це сталось з вини начальника департаменту охорони здоров’я Дніпропетровської обласної адміністрації. Жителі Нікополя до цього часу розбираються з наслідками впроваджених в місті 4-х рівнів надання медичної допомоги. На місцевому рівні знищена педіатрична служба, не вирішується проблема впровадження в місті гемодіалізу, ліквідовані та залишаються на комерційній основі послуги багатьох вузьких фахівців. 
Намітилась стійка тенденція переведення управління медичними закладами та послугами до обласного центру. Так служба швидкої допомоги вже підпорядкована і управляється диспетчером з обласного центру. Сама сутність швидкої допомоги передбачає наближення управління якомога ближче до пацієнта, а не введення додаткових факторів ризику ( як приклад безаварійність зв’язку з обласним центром) В службі швидкої допомоги є підстави чекати подальших небажаних для населення міста змін, про що свідчить розосередження бригад в лікувальних закладах міста..
В 1990 році на підставі Постанови Верховної ради УРСР «Про екологічну обстановку в республіці та заходи по її докорінному поліпшенню» на замовлення Нікопольської міської ради Придніпровським науковим центом АН УРСР виконана науково – дослідна робота «Разработка комплекса мер по улучшению состояния окружающей среды в г. Никополе с учетом перспектив развития основных промышленных предприятий» Це дослідження, стало обґрунтуванням прийняття комплексної міської довгострокової програми до 2005 року. Ним встановлено зв'язок стану здоров’я населення та стану довкілля, вплив як місцевих підприємств так і розташованих поза межами міста. Цією та наступними роботами встановлене стійке перевищення показників захворюваності в місті над обласними та в цілому по країні. Підкреслено, і підтверджено наступними дослідженнями зростання онкологічних захворювань. Встановлено, що темпи депопуляції населення міста перевищують відповідні показники в країні та області, тому причини та стан захворюваності населення вимагають глибокого дослідження та врахування.

Вкрай необхідне визначення існуючих ризиків для обґрунтованого та ефективного витрачання коштів на їх компенсацію. Однак до цього часу ця вимога ігнорується і на обласному і на місцевому рівнях.

Вважаємо недопустимим подальше реформування сфери медичного обслуговування міста без врахування цих та інших вимог законодавства. Для цього необхідно розробити та прийняти техніко – екологічне та медико-соціальне обґрунтування всієї 30 км. зони спостереження Запорізького енергокомплексу, на території двох областей. Медичні проблеми Нікополя, як наслідок існуючої соціально – екологічної обстановки всього промислового куща мають бути розглянуті та враховані в планах та програмах Дніпровської та Запорізької областей . Однак проблеми, які впливають на стан здоров’я населення та демографічні показники відсутні в планах та відповідних програмах обох областей. Разом з тим є більш ніж достатньо підстав стверджувати, що в обласних центрах попередньо узгоджені плани розширення Запорізької АЕС на два блоки. 
Подальшому реформуванню медичної галузі Нікополя має передувати дослідження соціально – екологічних проблем, яку неможливо здійснити без співпраці двох областей. Законодавством передбачено виділення субвенцій для компенсації ризиків проживання в зоні спостереження та проведення спеціального медичного моніторингу населення, яке проживає в зоні спостереження атомної станції. Крім того передбачається публічний звіт ефективності використання цих коштів. Однак аналіз практики розподілу та використання цих коштів на місцевому і на обласному рівнях показує що їх використання не направлене на зменшення ризиків проживання. На підставі вищевикладеного вважаємо, що без попереднього публічного обговорення намірів і планів подальше необґрунтоване «реформування» система охорониздоров’я нашого міста та зменшення фінансування НЕДОПУСТИМЕ!


Андрусенко О.Ю голова міської організації суспільної служби України
Ведєрніков М.М, голова міської організації ради ветеранів
Сандул В.А голова Нікопольського відділення Міжнародного фонду Дніпра. 
Сінкевіч Ю.В, голова Нижньодніпровської ГР ВЕР «Хортицький Форум» 
Усатий А.А староста громади «Православа» 
Шеховцов Є.С, Нікопольська ГО «Всесвіт», 
Яремчук Л.В. голова ГО Правозахисна ліга Придніпроровя

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...